sapientia.ro

Pagina principală / Departamentul de Specialitate cu Profil Psihopedagogic – DSPP /

Admiterea în programul de pregătire psihopedagogică

Admitere la nivelul I al programului de formare psihopedagogică

Interviu de admitere

Scopul interviului:  

  • Evaluarea motivației candidatului pentru profesia didactică, a aptitudinilor, și a competențelor de comunicare orală;
  • Identificarea motivelor, abilităților și cunoștințelor candidatului în legătură cu profesia didactică;
  • Identificarea viziunii, opiniilor și ideilor candidatului privind cariera didactică.

Performanța candidatului la proba orală va fi evaluată de către comisia de admitere, candidatul fiind declarat ”admis” sau ”respins”.

Admitere la nivelul II al programului de formare psihopedagogică

Scrisoarea de intenție

În cazul înscrierii la nivelul II al programului de formare psihopedagogică,  se va urmări evaluarea competențelor pedagogice deja existente, respectiv identificarea domeniilor posibile de dezvoltare pe baza unei scrisori de intenție.

Scrisoarea de intenție va conține următoarele:

  • prezentarea experiențelor personale privind aspectele procesului instructiv/educativ, precum și a experiențelor legate de cariera didactică educației și predării, precum și realitatea carierei de pedagog;
  • explicarea motivelor principale ale înscrierii la programul de formare;
  • exprimarea propriilor opinii și idei privind vocația pedagogică;
  • prezentarea proiectelor profesionale pe care candidatul intenționează să le realizeze după terminarea programului de formare psihopedagogică, prezentarea planului de carieră.

Scrisoarea de intenție va fi evaluată de comisia de admitere pe baza unor criterii prestabilite, iar în urma acestei evaluări candidatul fiind declarat ”admis” sau ”respins”.

Criteriile principale pentru evaluarea interviului și a scrisorii de intenție

Criterii pentru evaluarea interviului:

  • Modul și măsura în care candidatul se sincronizează emoțional cu situația specifică a interviului și cu partenerii de comunicare;
  • Ușurința cu care candidatul comunică cu persoana care conduce interviul;
  • Nivelul de competență al răspunsurilor date de candidat la întrebările puse pe parcursul interviului;
  • Corectitudinea argumentelor candidatului, și ușurința formulării argumentelor și contraargumentelor;
  • Eleganța stilului de comunicare al candidatului; Folosirea tehnicilor și registrelor adecvate.

Criterii pentru evaluarea scrisorii de intenție:

Criterii privind conținutul:

  • Apar elemente relevante de conținut  în privința scopului propus;
  • Conține informații relevante în privința temelor și problemelor prevăzute;
  • Prezintă exemple suficiente și adecvate pentru dovedirea prezumțiilor prezentate;
  • Calitatea selectăriişi sistematizării informațiilor prezentate.

Criterii privind forma:

  • Textul scrisorii de intenție corespunde cerințelor generale privind forma scrisă (alineate, structură, ordine etc.);
  • În scrisoarea de intenție se pot delimita clar cele trei părți esențiale ale compunerii (introducere, cuprins și încheiere).

Criterii de stilistică:

  • Caracterul adecvat al stilului scrisorii de intenție: exigența, coerența, calitatea limbajului;
  • Raportarea stilului la normele stilistice ale limbajului literar;
  • Criterii privind corectitudinea în utilizarea limbii și calitatea ortografiei;
  • Aplicarea normelor fundamentale în alegerea registrelor fundamentale;
  • Respectarea regulilor de ortografie și de punctuație.

 

Calendar de evenimente

aprilie 2021

LuMaMiJoViDu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930